Restart 2020

Året vi er inne i ble for mange av oss ikke helt slik vi forventet. «Restart budsjettåret 2020» og handler om hvordan få sine selgere på veien med en god plan så raskt som mulig - når alt åpner. Workshopen går over to – tre timer, hvor vi samler alle selgerne dine og lager en plan for hvordan vi best mulig kan komme ajour eller kompensere for de avvik som har oppstått.

Den vil bli skreddsydd hver enkelt kunde, men vil inneholde disse punkter:

  • Nytt salgs- og aktivitetsplan
  •  Motivasjon
  • Segmentering
  • Møtebooking
  • Oppfølgingsplan

Kontakt oss gjerne om du ønsker ett uforpliktende møte hvor vi ser på mulighetene for dere.


Foredrag - "Fem sannheter"

2019 er tilbakelagt, og for de av oss som nådde budsjett er belønningen at det har blitt litt høyere i 2020. Endret budsjett, betyr i mange tilfeller at jeg må endre litt på måten jeg jobber, ellers vil jeg jo med stor sannsynlighet havne der jeg var.

Salespartner har satt sammen et foredrag på 45 minutter som tar for seg fem oppleste og vedtatte sannheter som enten kan være en behagelig hvilepute – eller utviklingsområder som vil gjøre meg bedre på sikt.

Foredrag gir en humoristisk tilnærming til vanskelig tema, hvor vi setter ting på spissen og bruker situasjoner og eksempler det er enkelt å kjenne seg igjen i - målet er refleksjon og erkjennelse. 

  • Sannhet #1 – Null stress, jeg har vært i tusenvis av kundemøter. Eller være godt forberedt, ha satt seg inn i kundens situasjon og gjøre et godt førsteinntrykk.
  • Sannhet #2 - Jeg må være tilgjengelig på kontoret i tilfellet kunden tenger noe/kontakter meg. Det er lenge siden selgeren nærmest fax-maskinen var den med høyest omsetning.
  • Sannhet #3 -  Det er alltid lurt å prate konkurrenten litt ned. Helt fint, men hvorfor ikke bruke anledningen til å prate deg opp.
  • Sannhet #4 - Kunder er kun opptatt av pris. Har du noen gang hørt en toppselger klage på at kundene bare er opptatt av pris? Hvordan unngå å gå i prisfellen, og heller argumentere for kundeverdi.
  • Sannhet #5 -  Jeg må være meg selv og kunden kjøper når de klare. Kunden kjøper når de opplever at selger klarer å formidle merverdi opp mot eksisterende løsninger og/eller investering. En type selgere skiller seg klart ut her.

Ta gjerne kontakt med en oss om du ønsker mer info.